Cilj naše kampanje!

Sistemsko rješenje koje će obezbijediti pristup adekvatnom obrazovanju za djecu sa poteškoćama u razvoju!

Gdje je moja škola je pitanje koje nam se spontano pojavilo 4.9, dana kada je za svu djecu počela nova školska godina, dok je stotinjak djece sa poteškoćama ostalo bez stručne pomoći i rada koji im je neophodan za dalji razvoj. Obzirom da je veličina problema zbog nedostatka kapaciteta već odavno prevazišla postojeće javne institucije, kampanjom pokušavamo ukazati na ozbiljnost problema, koji zbog svoje kompleksnosti zahtjeva dosta ozbiljniji pristup svom rješavanju. Samim nazivom kampanje pokušavamo približiti dječiju perspektivu posmatranja problema (stoga ovo vrlo jednostavno formulisano pitanje), ne aludirajući da postojeće škole ne rade svoj posao kako treba, ili da se proces inkluzije ne treba sprovoditi, nego naprotiv, da se lakše premosti jaz između kvalitetnog provođenja inkluzije, te neprilagođenog programa specijalnih ustanova. Činjenice govore da je broj djece s poteškoćama u razvoju u porastu, a neadekvatnim rješenjima problem se samo povećava.

U čemu je problem?

Od 2010. godine, djeca sa poteškoćama u razvoju su u Sarajevu imala – za BiH jedinstvenu – priliku da pohađaju “evidence-based” tj. naučno zasnovane obrazovne programe u predškolskom i školskom uzrastu. Programe je sprovodila nevladina organizacija “EDUS”, unutar i u saradnji sa  Zavodom za specijalno obrazovanje “Mjedenica” ”, a uz odobrenje Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo (MON
KS)

Početkom školske 2017/18.godine naprasno je prekinuta finansijska i administrativna podrška za rad sa ovom djecom od strane MONKS-a. 100 djece ostalo je uskraćeno za pristup obrazovanju, a učionice u kojima su proveli prošlu školsku godinu zjape prazne.

Kako do rješenja?

MONKS je odobrio 10 radnih mjesta što je nedovoljno za kvalitetno sprovođenja programa.

Potrebno je minimalno 45 radnih mjesta kako bi sva djeca bila u školskim klupama

Hitno formiranje interresorne grupe na nivou Vlade KS radi iznalaženja trajnog sistemskog rješenja!

Dok se ne steknu potpuni uslovi za inkluziju, moramo se pobrinuti da se kvalitetno premosti jaz između specijalnog obrazovanja i potpune inkluzije.

Gdje je moja škola? Adekvatno obrazovanje za SVE

Djeca i edukatori još uvijek sjede kući, dok su učionice prazne…

 

This entry was posted in Novosti.

Vezani članci